А у нашому садочку
Гарно ,мовби у віночку.
Тут ростуть найкращі квіти-
Наші милі,добрі діти.
ЗМІСТ РОЗДІЛУ
1. Загальна інформація про заклад
2.Освітня програма
3.Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
4.Інклюзивна освіта в ЗДО
5. Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти
6.Процедура подання (з дотриманням конфідеційності)заяви про випадки булінгу(цькування)
7.Порядок реагування на доведені випадки булінгу(цькування) та відповідальність осіб,причетних до булінгу
8.План заходів з протидії проявів булінгу (2023/24 н.р.)
9.Гуманітарна допомога
10.Наші контакти
1. Загальна інформація про заклад
Заклад дошкільної освіти №30 загального розвитку Ужгородської міської ради відкритий 1 грудня 1975 р. Розрахований на 6 вікових груп.
У 2023/24 н.р працюють вікові групи:
- І молодша група -1
- ІІ молодша група -2,
- середня група - 1,
- старша група- 2.
Директор- Блага Ганна
Вихователь- методист - Фоміна Жанна
Кадровий склад (на 01.01.2024 р.)
З дітьми працюють 17 педагогічних працівників:
вихователів -12; вихователь -методист- 1;
музичний керівник -1,практичний психолог-1,асистент вихователя-2.
Мова навчання та виховання- УКРАЇНСЬКА
ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН
ПОРЯДОК ПОДАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ЗВЕРНЕННЯ
Надіслати звернення із використанням мережі Інтернет також можна за електронною адресою:
uz.sad30@ukr.net
Вимоги до електронного звернення ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»:
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями.
Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню
Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.
На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
Стаття 22. Особистий прийом громадян
Керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян зобов’язані проводити особистий прийом громадян.
Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години, у зручний для громадян час, за місцем їх роботи і проживання. Графіки прийому доводяться до відома громадян.
Порядок прийому громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, об’єднаннях громадян визначається їх керівниками.
Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.
2. Освітня програма
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА закладу дошкільної освіти № 30 загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області на 2023 /2024 навчальний рік Зміст Вступ……………………………………………………………………………3 Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності) …………………………………………5 Розділ ІІ. Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації…………………………………………………….13 Розділ ІІІ. Форми організації освітнього процесу………………………….18 Розділ ІV. Система внутрішнього забезпечення якості освіти ……………22 Вступ Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» заклад дошкільної освіти №30 загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області у 2022/2023 навчальному році спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду. Освітня програма закладу дошкільної освіти №30 загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області (далі - ЗДО № 30) на 2023/2024 навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»(нова редакція) та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 33 від 12.01.2021р. Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти. Освітня програма визначає:
Зміст освітньої програми передбачає:
Мета і завдання освітньої програми:
Організація освітнього процесу в ЗДО № 30 у 2023/2024 навчальному році буде здійснюватися відповідно до власної концепції за пріоритетними напрямами: - гуманітарний - фізкультурно-оздоровчий та буде спрямована на реалізацію таких завдань:
Педагоги ЗДО №30 забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України. Обов’язковий мінімум передбачає:
Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми для 1 класу початкової школи. Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві. Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти Освітній процес у ЗДО №30 здійснюється відповідно до програмно-методичного забезпечення та є єдиним комплексом освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів набуття компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України. Відповідно до рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти №30 загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області (протокол №1 «01» вересня 2021 року) освітній процес здійснюється за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України та регіональними парціальними програмами. Зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти забезпечується через освітню програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист МОНУ від 09.12.2011р. №1/11-11601). Організація освітнього процесу у спеціальних та інклюзивних групах здійснюється за освітніми програмами для роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби (відповідно до нозології), рекомендовані Міністерством освіти і науки України: - Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт», наук. кер. та заг. ред. Т. В. Скрипник., автори: Тарасун В. В., Куценко Т. О., Скрипник Т. В., Дуброва І. М., Лощених В. П., Душка А. Л., Риндер І. Д., Недозим І. В. (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України(гриф Міністерства освіти і науки України від 04.04.2013 № 1/11-6544)); Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується через роботу гуртків та інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності. У 2023/2024 навчальному році буде продовжено роботу гуртка - художньо -естетичного спрямування «Маленькі фантазери» . Мова навчання та виховання дітей українська. Планування та організація життєдіяльності у ЗДО здійснюється за режимними моментами з урахуванням блочно-тематичного принципу планування. У 2023/2024 навчальному році у ЗДО № 30 функціонуватимуть такі вікові групи: - І-га молодша група (від 2-х до 3-х років) - 1 група; - ІІ-га молодша група (від 3-х до 4-х років) - 2 групи; - середня група (від 4-х до 5-ти років) – 1група ; - старша група (від 5-ти до 6 (7) років) – 2 групи. Групи працюють з 5-ти денним робочим тижнем та графіком роботи з 7.00 год. до 19.00 год. На базі ІІ молодшої № 2 та середньої груп відкрито інклюзивні групи. Графік роботи інклюзивної групи – з 7.45 до 17.45 год.,5-ти денний робочий тиждень. З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», методичних листів та рекомендацій . Розподіл групових фронтальних занять на тиждень
Примітки: 1. Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей. Фізкультурні заняття можуть проводитися у другу половину дня у дошкільних (4-ий, 5-ий, 6-ий р. ж.) групах. 2. Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. Зменшення навантаження на дітей відбувається за рахунок реалізації блочно-тематичного принципу планування, проведення інтегрованих занять, під час яких реалізуються завдання занять. 3. Передбачає корекційний розвиток пізнавальної, емоційно-вольової сфер, позитивних якостей особистості, формування соціальної компетентності у дітей в предметно-практичних діях під час фронтальних, корекційних підгрупових та індивідуальних занять. Розділ ІІ. Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямків,логічна послідовність їх вивчення. Зміст освітнього процесу в ЗДО у 2023/2024 навчальному році спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх напрямів Базового компонента:
Реалізуючи вищезазначений зміст освітнього процесу, педагогічні працівники забезпечують досягнення очікуваних результатів навчання, визначених у освітніх програмах, зазначених у розділі І. Відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти у ЗДО №6 «Сонечко» визначено зміст і структуру освітнього процесу за інваріантною складовою. Інваріантна складова змісту дошкільної освіти сформована на державному рівні і є обов’язковою. Інваріантну частину змісту освіти систематизовано відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за вище названими освітніми напрямами. У закладі забезпечується неперервність змісту освітніх напрямів, а також наступність дошкільної та початкової ланок. Виключення з інваріантної частини будь-якої з освітніх ліній порушує цілісність розвитку дитини на рівні дошкільної освіти і наступність її в початковій школі. Організація життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх напрямів, що включені до інваріантної складової, дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей раннього та дошкільного віку в структурі неперервної освіти. Дотримання змісту, взаємозв’язку та логічної послідовності реалізації освітніх напрямів Базового компоненту забезпечується та відображається в блочно-тематичному плануванні освітнього процесу. З метою підвищення якості освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році в ЗДО продовжиться використання проєктної діяльності. Очікувані результати навчання здобувачів освіти Очікуваними результатами освітнього процесу є набуття компетентностей, що визначені за усіма освітніми лініями Базового компонента та комплексними і парціальними програмами, за якими здійснюється освітній процес. Набуття різних видів компетентностей дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку); руховій; природничій; предметній; образотворчій; музичній; театральній; літературній; сенсорно-пізнавальній; мовленнєвій; трудовій і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. На кінець навчального року формується модель випускника кожної групи. Рівень сформованості компетентностей різних вікових груп з’ясовується у процесі здійснення моніторингу рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми дошкільного віку, отримання антропометричних даних та встановлення рівня нервово-психічного розвитку дітей раннього віку в процесі спостереження за життєдіяльністю дітей. Для здійснення моніторингу якості освітнього процесу в ЗДО №30 використовуються методичні рекомендації посібника « Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти: методичний посібник» упоряд.:Н.М. Шаповал, О.В. Левченко, Г.М. Остапюк та ін.; за заг. ред. Н.М. Шаповал, О.М. Кулик, Т.В. Киричук. – 3-тє вид., зі змін. – Тернопіль: Мандрівець, 2021. За результатами здійснення моніторингових процедур педагоги планують корекційну діяльність з дітьми дошкільного віку, а також індивідуальну роботу. ЗДО №30 здійснює планування методичної роботи також з урахуванням цих результатів.
Розділ ІІІ.Форми організації освітнього процесу Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма ЗДО визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації. Термін навчання. Навчальний рік у закладі дошкільної освіти №30 загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області починається 1 вересня 2023 року і закінчується 31 травня 2024 року, оздоровчий період (під час якого освітня робота здійснюється відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України) – з 1 червня по 31 серпня 2024 року. Упродовж навчального року для дошкільників будуть проводитись канікули, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, крім фізкультурно-оздоровчої та художньо-продуктивної діяльності. Орієнтовні терміни проведення канікул: літні – з 1 червня до 31 серпня 2024 року (90 календарних днів), зимові – з 01 до 10 січня 2024 року (10 календарних днів). Організоване навчання у формі занять проводиться, починаючи з 3-го року життя. Тривалість занять становить:
Тривалість перерв між заняттями становить не менш 10 хвилин. Тривалість проведення гурткової роботи – 15-25 хвилин залежно від віку дітей. Режим роботи закладу дошкільної освіти №30 загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області для для інклюзивних груп : 10 годин 5 днів на тиждень, усіх інших груп : 12 годин 5 днів на тиждень. З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2023/2024 навчальному році педагогами закладу будуть проводитися різні форми організації освітнього процесу, у тому числі заняття різних типів. Для якісної організації освітнього процесу проводяться такі заняття (за типами):
За дидактичними цілями у всіх вікових групах організовуються такі види занять:
За специфікою поєднання змісту та форм роботи в межах заняття проводяться такі заняття:
Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей. Освітня діяльність у групах планується як у I-й, так і у II-й половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. У другій половині дня можуть плануватися заняття з художньо-продуктивної діяльності та фізичного розвитку. Весь освітній процес організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей. У ЗДО № 30 планування освітнього процесу здійснюється за режимними моментами та блочно-тематичним принципом, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу. Блочно-тематичне планування освітнього процесу є одним із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції й сприяє кращому засвоєнню знань, умінь і практичних навичок дошкільників з відповідної теми, яка пропонується для вивчення і закріплення протягом одного-двох тижнів. Інтеграція – це шлях і спосіб формування у дітей цілісної картини світу. Тип заняття обирає та уточнює педагог (вихователь, музичний керівник) самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах. Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Окрім занять, проводяться інші форми спеціально організованої освітньої діяльності:
Крім спеціально організованої освітньої діяльності, передбачається самостійна діяльність дітей: ігрова, художня, фізична. За окремим планом педагоги здійснюють індивідуальну роботу з дітьми. Фізичне виховання дітей передбачає проведення:
Організоване навчання у формі фізкультурних занять в усіх групах. В інклюзивних групах команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами (далі – Команда супроводу) (до складу команди супроводу включаються батьки) розробляє індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами (далі – дитина з ООП). Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда супроводу розробляє індивідуальну програму розвитку, за якою з дитиною з ООП проводяться корекційно-розвиткові заняття. Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП. Корекційно-розвиткові заняття згідно з індивідуальною програмою розвитку, проводяться педагогами ЗДО та (або) із залученням фахівців інклюзивно- ресурсного центру чи інших закладів освіти, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти за необхідними напрямами. З метою реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти у ЗДО проводиться гурткова робота за інтересами дітей. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. Вищезазначені форми організації освітнього процесу ЗДО реалізуються в рамках:
За окремим планом у закладі організовується оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:
З метою забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей у ЗДО №30 проводиться робота з батьками. Робота з батьками або особами, які їх замінюють і дітьми (віком від 3 до 5 років) проводиться підгрупами та індивідуально за річним планом роботи, у період карантинних обмежень – через соціальні мережі. Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, будується на основі інтеграції діяльності спеціалістів: вихователів, практичного психолога, медичного працівника. Також з метою поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей раннього та дошкільного віку, доступності здобуття дошкільної освіти педагогічний колектив ЗДО здійснює соціально-педагогічний патронат сімей, діти яких за станом здоров’я та інших причин не відвідують ЗДО. Розділ ІV. Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до статті 41 Закону України «Про освіту». Вона включає:
Згідно зі статтею 20 Закону України «Про дошкільну освіту» педагогічна рада закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності. Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Державної служби якості освіти України з урахуванням: цілей та пріоритетів розвитку закладу дошкільної освіти; типу закладу, місцезнаходження, умов діяльності. До розбудови внутрішньої системи якості освіти залучаються усі учасники освітнього процесу. Рекомендації щодо створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти Мета внутрішньої системи забезпечення якості освіти: постійне та послідовне підвищенні якості освіти на основі відстеження динаміки показників освітньої діяльності та освітніх процесів у ЗДО. Завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти: 1.Визначення пріоритетних напрямів та показників для оцінювання освітньої діяльності, управлінських процесів у ЗДО. 2.Здійснення вимірювання показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО та оцінка їх динаміки. 3.Визначення шляхів підвищення якості освіти за результатами оцінювання показників освітньої діяльності та освітніх процесів. 4.Надання допомоги учасникам освітнього процесу щодо підвищення якості освіти. Напрями, показники, методу збори інформації для оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО (див. таблицю) Напрями, показники для оцінювання освітніх і управлінських процесів у ЗДО визначаються за результатами аналізу діяльності закладу освіти за минулий навчальний рік та анкетування педагогічних працівників, батьків вихованців щодо якості провадження освітньої діяльності в ЗДО. Методами збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО є: вивчення документації, спостереження, опитування (анкетування, інтерв’ювання) усіх учасників освітнього процесу (педагогічних працівників, дітей, батьків вихованців) та спостереження за дітьми в різних видах діяльності. А також медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та станом здоров’я дітей на заняттях з фізкультури (система медичних і педагогічних спостережень, аналіз ефективності використання засобів і методів фізичного виховання). Зміни та доповнення до напрямів, показників, методів збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності й управлінських процесів у ЗДО схвалюються відповідним рішенням педагогічної ради та затверджуються наказом керівника закладу. Таблиця Орієнтовні напрями, показники, методу збори інформації для оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО
Основні політики забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ЗДО Основними політиками забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ЗДО є:
Основні процедури вивчення якості освітньої діяльності в ЗДО Основними процедурами вивчення якості освітньої діяльності в ЗДО визначено:
Відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку здійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. У якості інструментарію використовуються картами спостереження. Для забезпечення об’єктивності та достовірності даних важливо дотримуватись принципів академічної доброчесності, у тому числі справедливого оцінювання. Внутрішній моніторинг якості освіти здійснюється відповідно до статті 48 Закону України «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти». Для проведення внутрішнього моніторингу розробляється відповідна програма. Самооцінювання освітньої діяльності включає:
Очікувані результати щодо реалізації системи внутрішнього забезпечення якості освіти 1. Отримання об’єктивних даних про якість освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО. 2. Підвищення якості освіти в ЗДО на основі прийняття ефективних управлінських рішень. 3. Створення атмосфери довіри до ЗДО серед педагогічних працівників та батьків вихованців. Комплексна програма: «Українське дошкілля», програма розвитку дитини дошкільного віку, (авт.Білан О.І., Низковська О.В.), 2017 р.
Наше кредо: "Дитина - ніжний паросток, який стане могутнім деревом. А зараз цей паросток треба поливати добротою, любов'ю та щирістю."
|
3.Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Будівля закладу була спроектована та побудована у 1975 році. Приміщення закладу не передбачає можливості пересування закладом для дітей з обмеженими фізичними можливостями.На вході до приміщення будівлі облаштовано кнопку виклику (дзвінок).
Право на рівний доступ до якісної освіти та навчання за місцем проживання в умовах загальноосвітнього закладу – це право всіх дітей. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства.
4. Інклюзивна освіта в ЗДО
У 2023/24н. р. у закладі працюють дві інклюзивні групи: а на базі ІІ молодшої групи № 1 та середньої групи . Роботу в інклюзивних групах організовано відповідно до нормативно-правових актів, що регламентують розвиток інклюзивної освіти, на підставі заяв батьків дитини з особливими освітніми потребами та висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини та з метою забезпечення доступу до здобуття якісної освіти дітьми з особливими освітніми.
В інклюзивних групах виховуються 3 дитини з ООП. Для дітей створено відповідне розвивальне середовище, влаштовано куточок усамітнення. Протягом навчального року дітям з ООП надаються корекційно-розвивальні послуги спеціалістом(практичним психологом) відповідно до висновку ІРЦ. Не надаються послуги логопеда та дефектолога. З дітьми працювала асистент вихователя, яка адаптовувала освітньо-виховні завдання відповідно до нозології дітей, створювала для них комфортне перебування в групі, використовувала багатий дидактичний та демонстраційний матеріал,розвиваючі ігри.
5. Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти
- Приходити вчасно в ЗДО;
- Вітатися з усіма працівниками в ЗДО;
- В усьому слухатися дорослих,проявляти повагу ;
- Дотримуватись вимог безпеки;
- Відповідально ставитися до свого здоров’я;
- Бути доброзичливим у взаєминах з однолітками ;
- Прагнути уникати конфліктів,обходитися без докорів і образ,вміти пробачати іншим;
- Толерантно ставитися до дітей з особливими освітніми потребами,проявляти милосердя,старатися допомогти їм
- В іграх зважати на думку інших,вміти відстоювати свою думку,дотримуватися правил гри;
- Вміти узгоджувати свої інтереси з інтересами інших дітей;
- Якщо щось болить ,то обов’язково повідомити вихователя;
- Берегти іграшки, майно та книжки;
- На прогулянці не бруднити одяг;
- В групі голосно не кричати та не бігати;
- Слідкувати за станом свого одягу, не ходити у вологому одязі,;
- Мати особисті носові хустинки,вміти ними користуватися;
- Акуратно вішати одяг в свою шафку;
- Рости здоровим, веселим та кмітливим
6. Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)
1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).
3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання. 4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
7. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
- Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
- Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
- Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
- Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
8. План заходів з протидії проявів булінгу (2023/24 н.р.)
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
Інформаційно-профілактичні заходи |
|||
1 |
Методична година «Булінг: міфи та реальність » |
вересень |
вихователь - методист,практичний психолог
|
2 |
Консультація "Як виявити випадки домашнього насильства "
|
жовтень |
практичний психолог |
3 |
Консультація " Рекомендації для педагогів щодо роботи з дітьми з числа ВПО". |
листопад |
практичний психолог |
4 |
Інформація в батьківські кутки "Дитина має право на захист"
|
грудень |
вихователь - методист, практичний психолог |
5 |
Анкетування педагогів щодо недопущення насильства в сім'ї
|
січень |
практичний психолог |
6 |
Семінар -практикум "Вчимося розуміти один одного"
|
березень |
вихователь - методист, практичний психолог |
7 |
Методична година "Створення освітнього середовища безпечного та вільного від проявів насильства та булінгу" |
квітень |
практичний психолог
|
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
|||
9 |
Проведення ранкових зустрічей "Ранкове привітання"з метою формування навичок дружніх стосунків |
щоденно, постійно
|
вихователі |
10 |
Виставка робіт " Дитина має право на мирне життя"
|
листопад |
вихователь-методист |
11 |
Тиждень права |
грудень |
вихователь-методист, вихователі, практичний психолог |
12 |
Зустріч з представниками патрульної поліції
|
березень |
вихователь-методист, вихователі |
12 |
Створення морально-безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії під час занять, прогулянок, ігрової діяльності |
постійно |
вихователь-методист, вихователі, практичний психолог |
14 |
Тематичний тиждень « Добро починається з тебе» |
травень |
вихователь-методист, вихователі, практичний психолог
|
Психологічний супровід |
|||
15 |
Вивчення рівня напруги, тривожності в дитячих колективах: спостереження за міжособистісною поведінкою, опитування (анкетування), психологічне вивчення емоційних станів вихованців |
упродовж року
згідно плану роботи |
практичний психолог |
16 |
Психологічно-просвітницька та корекційно-розвивальна робота |
||
17 |
Консультації для батьків, за потреби |
||
Робота з батьками |
|||
18 |
Анкетування батьків старших груп «Що ви знаєте про булінг,як захищаєте від проявів булінгу дитину» |
березень |
практичний психолог |
19 |
Розміщення інформації на вебсайті закладу дошкільної освіти щодо протидії булінгу |
упродовж року |
практичний психолог |
9.Гуманітарна допомога
https://drive.google.com/file/d/1lyBMq55bX6l0SId_RI56Q_fhey_cNArB/view?usp=share_link
10.Контакти:
тел: 0312-64-24-78, 0312-64-38-66
електронна пошта:uz.sad30@ukr.net
Адреса: м.Ужгород,вулиця Тараса Шевченка,42
Режим роботи закладу
ЗДО № 30 працює за п'ятиденним робочим тижнем протягом 12 (дванадцяти ) годин
Вихідні дні – субота, неділя та святкові.
Щоденний графік роботи дошкільного закладу: з 7.00 до 19.00 год.
11.Прийом громадян
Понеділок: 15.00-17.00 год.
Четвер: 15.00-17.00 год.
12. Телефон довіри
(0312)64-24-78